maandag 9 november 2009

Intimidatie stopt niet vanzelf

Veel mensen denken dat als je de dader van pesten maar negeert, het pesten vanzelf over zal gaan.
Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat dit niet zo is.
En ik heb dat zelf ook ervaren.

Zoek daarom zo snel mogelijk adequate steun van een expert buiten de organisatie.


Hieronder vindt je een filmpje gemaakt door een vader en moeder die hun zoon hebben verloren als gevolg van pesten.
Ik heb het filmpje een tijd geleden op tv gezien en wil het graag met je delen.

Het is een indrukwekkend filmpje met als doel de kennis en het bewustzijn over de gevolgen van pesten te vergroten: remembering Ryan Halligan.

Let op! Dit fimpje is niet bedoeld om te delen met kinderen die doelwit zijn van pesten. Kinderen die doelwit zijn van pesten hebben hulp en advies nodig van volwassenen om deze bedreigende ervaringen te stoppen, zodat ze met nieuwe vaardigheden en vol zelfvertrouwen hun leven tot een succes kunnen maken!

Maar ouders kunnen er wel van leren hoe diep de impact kan zijn voor een kind (en ook volwassene)die te maken heeft met pesten en intimidatie.

In deze geschiedenis wordt Ryan "beschuldigt" als homo, dat kan alleen in een cultuur waar mensen bang zijn voor homoseksualiteit. Wil je meer weten over scholen die een actief beleid voeren voor een tolerante school klik dan hier.

1 opmerking:

  1. Beste Gerdien,
    Bedankt voor het plaatsen van dit blog met een doorlink naar het filmpje van Oprah. Een aangrijpend filmpje wat direct binnenkomt. Het raakt mij extra om het verhaal achter het gepeste kind te zien. Ik ontvang dagelijks in mijn werk via chat, mail en telefoon hulpvragen van kinderen die te maken hebben met pesten. Het is misschien ook maar goed dat ik niet steeds het hele kind zou zien. Dan zou ik veel te verdrietig worden en vergeten met het kind mee te denken in het aanpakken van pesten.
    Groeten,
    Laura namens pestweb.nl

    BeantwoordenVerwijderen