donderdag 12 februari 2009

Gemeentesecretarissen

















In maart 2008 heb ik het eerste exemplaar van het onderzoek 'van intimidatie naar inspiratie' aan mogen bieden aan de voorzitter van de vereniging van gemeentesecretarissen, de heer van Gils.
Gemeentesecretarissen zijn het hoofd van de ambtelijke organisatie en hebben een belangrijke voorbeeldfunctie.


In de Visie van Goed Werkgeverschap en het Werkprogramma Goed Werkgeverschap 2008 van de Vereniging ben ik het thema van omgangsvormen en integriteit (nog) niet tegengekomen.

Laten we wensen dat dit in 2009 meer prioriteit zal krijgen.

1 opmerking:

  1. mooi om gerdien mee te maken en haar thema's tot je te nemen ...

    voor mijzelf gaat dit redelijk eenvoudig wegens levenservaringen met mijn werkgever - die relaties onderhoudt met hoofdstedelijk repertoir.

    overigens beschouw ik mij wel als een nuttig ingeschat medewerker zo niet overheidsmanager vanwege de successen ( levert mij een heus ID :)

    hedentendage is het ook interessant te melden dat de overheidsspeech op de bekende 3e dinsdag met het koffertje melding maakt van bewustzijn en -wording: "Nederland wordt bewuster" luidt het daar en je ziet nog niet op welke schaal en in welke orde : ergo ... van 0 tot 2 % of van 30 tot 70 ... kijk dat is al een heel verschil. Al is dan weer o tot 2 een oneindige verhouding van 2/0 en 70/30 is weer minder en toch het resultaat nadert de gewenste 100% bewustzijn van wat je doet met een ander (medewens=medemens).

    forthemoment ...
    cees de groot
    pionerend overheidsambtenaar en mede overheidsmanager sedert februari 2001 in de watersector

    overigens ... tevens adviseur van wereldvrede en vredeseducatie bij de grootste school (qua aantal leerlingen en leraren) ter wereld die ook werkt aan een betere wereld met gezonder verhoudingen (ratio)

    ook inzet-baar in de benelux enzo

    BeantwoordenVerwijderen