vrijdag 20 februari 2009

Reacties op uitzending Zembla



Mijn twee honden Izy en Toebab in Appelbergen, Groningen






Ver-trouwen
De afgelopen dagen stond mijn telefoon roodgloeiend,
waren mijn mail-boxen vol met reacties van mensen die mijn verhaal over mobbing op Zembla hebben gezien en wilde reageren.
Mijn schoonzusjes zeiden beide dat ik in het echt veel charmanter ben! Bedankt dames!
Tja, in de uitzending lach ik weinig en een grap was er ook niet bij.

Wat me verder met name opviel in de reacties is dat het allemaal leuke, sympathieke, intelligente mensen zijn, die of als burger of als ambtenaar behoorlijk te grazen zijn genomen. Ik heb hele ontroerende gesprekken gevoerd.
Ontroerende en in-en-in trieste verhalen gehoord van mensen die we eigenlijk op handen zouden moeten dragen.
Mensen die zeggen dat ze het vertrouwen in andere mensen kwijt zijn geraakt, maar mij toch zoveel vertrouwen schonken, dat ik ervaren heb, dat hun vertrouwen misschien overschaduwd is, maar er zeker nog is.

Daarom wil ik jullie uitnodigen om vooral andere mensen op te zoeken,
de wereld is er vol mee, zo is mijn ervaring,
van mensen die je vertrouwen niet beschamen

En dat begint bij ons-zelf,
door onze ervaringen serieus te nemen,
door onze waarden serieus te nemen,
en onze gedachten niet te laten 'gijzelen' door mensen die het op jou gemunt hebben.

Kijk eens wat vaker in de spiegel en vertel jezelf dat je houdt van wie je ziet.
En ont-schuldig jezelf!!!!!

Ik wil jullie allemaal bedanken voor je verhalen, je open-hartig-heid!






Gerdien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten